20100805

Hyttesenger og madrassvalg

Gode madrasser i sengene er like viktig på hytta som hjemme. Når en er på ferie vil en kanskje ligge litt lenger og kose seg med en god bok i senga, nå som en endelig har tid til det. Hytter kan gjerne være av enkel standard, men gode madrasser å sove på etter fjellturen, er et must.

Hovedsoverommet har to regulerbare senger.

Sjøl har jeg flere ganger opplevd hyttesenger som har vært direkte vonde å ligge i. Harde og kanskje gamle skumgummimadrasser er ikke kos, bare vondt. Derfor brukte jeg mye tid på å finne de riktige madrassene til de åtte sengeplassene som hytta har. Valget falt på IKEA fordi de hadde mye forskjellig å velge mellom.

Før soverommet var ferdig, skulle jeg prøve senga, og det ble det mye latter ut av. Flott plassert mot utsikten har disse sengene på hovedsoverommet vært et lurt påfunn.

På gjesterommet er det egendesignet hodegavel og hel rammemadrass i 140 cm bredde. De to dobbeltsengene på soveloftet har løse madrasser i et blandingsmateriale som skulle unngå at de virket klamme. Jeg har prøvd sengene og sover godt i dem alle, og tenker at det var faktisk lurt å koste på seg de litt dyrere modellene som produsenten hadde.

VI DRØMMER SØTT OGSÅ PÅ HYTTA! 

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.
Jeg har plassert min blogg i Folldalnorske bloggkart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar