20140622

Omtrekking av fluktstoler.

Min begeistring for fluktstoler er veldig stor! Jeg kjøpte fire nye fluktstoler til Fjellhytta for fem, seks år siden.
 
Da var de fine nok, men passet ikke helt inn i det alpine miljøet på Fjellhytta. Det lyste hav, svaberg og maritime aktiviteter lang vei.
 
Jeg har huffet meg i flere år over mangelfull estetikk på terassen. Men sittekomforten har det ikke vært noe å si på.
 
Derfor var det vel værdt å ta seg tid til å gi fluktstolene nye trekk. Fluktstolstoff ble kjøpt inn, og stiftemaskinen tatt fram. Litt mer i tilpasset de rustikke naturmaterialene på hytta?
 
Jeg bruker saueskinnsfeller inne som komfortable sittefeller og miljøskapere, men de passer også utrolig godt ute i fluktstolene, varmer rygg og bakende. Hvem føler seg ikke hjemme hos det sorte får?
 
Et hyggelig sted å by på en kopp varm te. Noen sier at fluktstoler er kompliserte å sette opp og vanskelige å komme opp av, men det er bare snakk om vane. Det flotte er at fire komfortable godstoler til utebruk bare tar ubetydelig plass i boden ved oppbevaring, bare 25 x 180 cm.
 
Vi nyter nå utsikten i fluktstoler med nye trekk. Ha en hyggelig sommer i fjellet! 
 

kar-rudi@online.no

4 kommentarer:

  1. Så fint det vart!

    Nyt sommaren på Fjellhytta :-)

    SvarSlett
  2. Så flotte de ble! :) Og så herlig utsikt :) Har du bare stiftet fast trekket rundt?

    SvarSlett
  3. Takk for skryt! Til spørsmålet om fluktstoler så tar du bare av det gamle trekket og stifter det nye fast på samme måte. Beregn godt med "sømmingsmonn" og bruk en stiftemaskin med solide stifter. Ha fine og kreative sommerdager!

    SvarSlett
  4. Vakker side du har. Jeg blir imponert. Besøk nettsiden min, som jeg tar for meg en del om tapeter Ha en fin sommer =)

    SvarSlett