20140920

Ny uteplass med skiferbord.

I sommer lagde jeg en ny uteplass å sitte ved. Inngangspartiet ble litt hyggeligere, og så er det praktisk å ha et alt-mulig-bord ved inngangen.
 
 
 
En svær skiferplate ble kjøpt inn, lecablokker til sokkelen ble murt opp og så var det bare å sette i gang med å mure forblending i samme stil som husveggen.
 
Bare og bare fru Blom! Jeg brukte rester til mitt lille prosjekt, rester som mureren ikke ville bruke rundt på selve huset. Så jeg tømte hele restekassa, sorterte steinene og la dem utover etter lengde og tykkelse for å få best mulig oversikt. Og jeg tok meisel og slegge fatt hvis steinene ikke passet helt
 
Så ble det murt. I flere dager faktisk, for jeg var redd steinene skulle ramle vekk hvis de ikke hadde "satt seg". Jeg murte ca to steinlag pr dag, så det tar sin tid.
 
Men det gikk bra! Helt profft er det ikke, men du verden så fornøyd "mureren" ble allikevel. Selvgjort er velgjort og alt det der...... og et praktisk utearbeidsbord. En hyggelig arbeidsferie med finvær!


kar-rudi@online.no

4 kommentarer:

  1. Så flott!! Tror deg på at dette må ha vært en kjempejobb ja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Å mure stein på stein krever masse tålmodighet, tror ikke jeg kunne vært murer på heltid. Ha fine høstdager!

      Slett
  2. Åhh men det var fint!!! DET kunne jeg også tenkt meg. Kanskje neste år? Viktig å ha prosjekter på gang :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Brit! Det er bare å sette igang :o)

      Slett